Stępień-Proszewska Aneta
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(1)
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Książki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biały Dunajec Wypożyczalnia
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1652)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Stępień-Proszewska Aneta
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(647)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(491)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William
(466)
Dickens Charles
(443)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(400)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(340)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(281)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Leśmian Bolesław
(278)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Kraszewski Józef Ignacy
(234)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(221)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(208)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Howard Robert E
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Andersen Hans Christian
(189)
Mickiewicz Adam
(188)
Orzeszkowa Eliza
(188)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Wilde Oscar
(177)
Калинина Дарья
(175)
Verne Juliusz
(171)
Булычев Кир
(169)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
McMason Fred
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
King Stephen
(160)
Haensel Hubert
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Słowacki Juliusz
(156)
Collins Wilkie
(153)
Головачёв Василий
(153)
Александрова Наталья
(149)
Scott Walter
(146)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Leblanc Maurice
(145)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Orwell George
(140)
Cooper James Fenimore
(139)
Lech Justyna
(138)
Zola Émile
(138)
Suchanek Andreas
(137)
Anton Uwe
(136)
James Henry
(135)
Thurner Michael Marcus
(135)
Simenon Georges
(134)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Bunt
(1)
Dojrzewanie
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biały Dunajec Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka dla rodziców, którzy chcą być mądrymi przewodnikami swoich nastoletnich dzieci, dawać im wsparcie i towarzyszyć w rozwoju w tym pięknym, choć niekiedy trudnym czasie stawania się dorosłym. Jak zrozumieć nastolatka Dlaczego moje dziecko się tak zachowuje? Co się z nim stało, przecież kiedyś tak nie było? Czy to się kiedykolwiek zmieni? O co mu w ogóle chodzi? Czy to jest normalne? „Nie sprząta swojego pokoju, a kiedy zwracam na to uwagę, odpowiada, że to jej pokój i jej bałagan", „Lekceważy mnie. Jak mówię, że nie wyjdzie, odpowiada mi: «Właśnie że wyjdę!»", „Upiera się przy swoim", „Stawia się nauczycielom", „Krzyczy, że nie będę mu rozkazywać", „Zamyka mi z trzaskiem drzwi przed nosem". Żeby dziecko stało się dorosłym, musi być nastolatkiem – z całym spektrum doświadczeń, które towarzyszą temu etapowi życia. Żeby nasz nastolatek stał się dojrzałym dorosłym, potrzebuje wspierających i akceptujących rodziców! Jak sobie z tym wszystkim radzić? Jak odnaleźć się w nowej roli – rodzica nastolatka? Jak nie zgubić z oczu tego, że nasze dziecko w dalszym ciągu nas potrzebuje? Jak być dla niego przewodnikiem? A zwłaszcza – jak mieć do tego cierpliwość i zrozumienie?Autorka prowadzi nas przez okres nastoletniości dzieci z empatią dla naszej frustracji, złości, a czasem także bezsilności. Zdaje się mówić: „Bądźmy w tym razem, my, rodzice nastolatków. Jesteśmy bowiem w momencie, kiedy z kokona wykluwa się piękny motyl!". Kim jest autorka? Aneta Stępień-Proszewska – trenerka kompetencji relacyjnych, przywódczych, rodzicielskich i komunikacji empatycznej, mediatorka i facylitatorka porozumienia w konfliktach grupowych, terapeutka w nurcie Resonant Healing. Certyfikowana coachka. Wspiera osoby nastoletnie i ich rodziców, współtworzy warsztaty dla rodziców nastolatków „Dorastać z nastolatkiem”. Uczy empatycznej komunikacji i empatycznego przywództwa. Matka trójki nastolatków. Spis treści: Wstęp (13) 1. Dorastanie, czyli bycie między dzieciństwem a dojrzałością (15) Dorastanie jako rytuał przejścia (17) Dorastanie jako rytuał przejścia dla nastolatka (18) Dorastanie jako rytuał przejścia dla rodzica (28) Dorastanie jako rytuał przejścia dla całego społeczeństwa (34) Inicjacja – dlaczego warto do niej powrócić (36)Przestrzeń rodzica – ćwiczenia (45) Pytania do refleksji (45) Doświadczenie (45) 2. Zrozumieć nastolatka w zmianie (47) „Moje ciało się zmienia” – dojrzewanie płciowe (48) Wspólne zmiany – występujące niezależnie od płci (49) Dojrzewanie typowo żeńskie (50) Dojrzewanie typowo męskie (55) Dojrzewanie – co warto skonsultować z lekarzem (56) „Mój mózg nie jest zepsuty” – przebudowa mózgu (58) Wpływ nierównego dojrzewania mózgu na zachowania nastolatków (66) „Kim jestem?” – tożsamość płciowa, orientacja seksualna i role płciowe (79) Dlaczego tak wiele dzieci odkrywa obecnie, że są nieheteronormatywne lub niebinarne (83) Akceptacja i wsparcie (89) „Ciągle się zmieniam” – codzienność z nastolatkiem (92) „Kim są moi rodzice?” – dystansowanie się od rodziców (94) „Wyjdź z mojego pokoju” – dbanie o prywatność (96) „Ja, moje, dla mnie” – egocentryzm nastolatków (96) „Nie ma o czym gadać” – trudności z byciem w kontakcie (99) „Dobra, jednak to moja rodzina” – potrzeba przynależności (102) Przestrzeń rodzica – ćwiczenia (104) Pytania do refleksji (104) Doświadczenie (104) 3. O co chodzi w buncie nastolatka (105) Bunt i dorastanie (106) Przestrzeń rodzica – ćwiczenia (112) Pytania do refleksji (112) Doświadczenie (112) 4. Zrozumieć rodzica w zmianie (115) Co jest największym wyzwaniem (119)Styl przywiązania rodzica (119) Wypalenie rodzicielskie (130) Przestrzeń rodzica – ćwiczenia (135) Pytania do refleksji (135) Doświadczenie (136) 5. Zmieniająca się rola rodzica, zmieniająca się relacja (139) Rodzic jako przewodnik (143)Zaufanie, nawet jeśli błądzą (144) Oddawanie odpowiedzialności (149) Mądre wyznaczanie granic (153) Kiedy dziecko zaczyna wypływać na szersze wody (158) Zmieniająca się rola rodzica (160) Przestrzeń rodzica – ćwiczenia (161) Pytania do refleksji (161) Doświadczenie (161) 6. Co rodzi nieporozumienia i konflikty (163) Brak zrozumienia, czym jest dorastanie albo opór (164)Konflikt pokoleniowy (165)„Czas zwrotu” i bolesna weryfikacja rodziców (167)Niezgoda na dorastanie i odejście dziecka (169)Widzenie w dziecku tego, czego sami nie mamy (171)Autorytet oparty na władzy (173) Obraz wroga (176) Postrzeganie konfliktu jako trudności, której trzeba unikać (177) Przestrzeń rodzica – ćwiczenia (178) Pytania do refleksji (178) Doświadczenie (179) 7. Jak rozmawiać, by być w kontakcie i się dogadać (181) Najważniejsze zadanie rodzica – bycie w kontakcie (182) „Zabójcy kontaktu” (183) Rozpoznawanie swoich potrzeb (190) Model Czterech Krzeseł (193) Empatyczne słuchanie (197) Rozpoznawanie potrzeb rozmówcy (203) Empatyczny dialog (207) W dialogu nie zawsze chodzi o spełnienie potrzeb dziecka (209) Prośba czy żądanie (213) Przestrzeń rodzica – ćwiczenia (217) Pytania do refleksji (217) Doświadczenie (218) 8. Kiedy jest tak trudno, że aż beznadziejnie (221) Ostry kryzys (222)Odbudowa więzi (228) I etap – połączenie z sobą samym (228) II etap – nowa rozmowa (238) Przestrzeń rodzica – ćwiczenia (242) Pytania do refleksji (242) Doświadczenie (243) 9. Konkretne wyzwania rodzicielskie (245) „Ciągle siedzi na telefonie” (245)„Okłamuje mnie, bezczelnie oszukuje" (248)„Podbiera pieniądze” (250)„Źle się uczy” (251)„Robi sobie piercing i tatuaże” (255)„Pokazuje swoje ciało na TikToku” (256) „Pali marihuanę” (260) „Nie ma znajomych”, „Ciągle siedzi w domu” (262) „Jego cały świat to znajomi”, „W ogóle go nie ma w domu” (263) „W ogóle nie chce rozmawiać” (268) Zupełnie nie mam do niego zaufania” (272) Tnie się”, „Nie je”, „Je za dużo” (274) „Jest agresywny – krzyczy, przeklina, wali pięścią w ścianę…” (275) Przestrzeń rodzica – ćwiczenia (280) Pytania do refleksji (280) Doświadczenie (281) 10. Od czego zacząć, o czym nie zapominać i czego na pewno nie robić (283) Przestrzeń rodzica – ćwiczenia (286) Pytania do refleksji (286) Doświadczenie (287) 11. Świętowanie (289) Zakończenie (292) Dodatki (294) Lista polecanych materiałów (294) Lista uczuć (pogrupowanych w obrębie obwodów emocji i motywacji) (295) Lista potrzeb (299) Dziennik empatii – przykład (304)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej